Polecane hotele i hostele w Malezji, zwiedzanie Kuala Lumpur, Zwiedzanie Malezji

Hotele i Hostele w Kuala Lumpur – rekomendacje od polskich podróżników

Jak wiadomo, opcja taka jak dobry hotel w Kuala Lumpur to dość trudne zadanie do rozwiązania – ale dzięki wspaniałym czytelnikom Zu in Asia udało mi się zebrać sporą grupę rekomendacji z ich pobytu w Malezji. Polecane przez Polaków, dla Polaków 🙂

(Jako, że sama nigdy się nie zatrzymałam w hotelu w KL, bo wynajmuję mieszkanie, moja wiedza była nie do końca praktyczna, dlatego też wolałam nic nie polecać)

Jeśli szukacie miejsca na spanie w KL, zapraszam na zapoznanie się z poniższą listą.

Kliknięcie na nazwę hostelu lub hotelu zabierze was na ich stronę na Tripadvisor, gdzie możecie poczytać więcej opinii.

Opcje dla backpackerów / tanie hostele i hotele

kuala lumpur_05_681x298

Najlepsze lokalizacje hosteli w KL (blisko do metra i atrakcji): Chinatown (Petaling Street), Masjid India (Masjid Jamek), Chow Kit.

1. Red Dragon Hostel w Chinatown.

„Dormitorium 18rm, taniej w centrum nic nie ma, ale warunki w głównym dormie okropne. Plusy to Szybkie darmowe wi – fi, szafki na kłódkę I świetna lokalizacja.”

„Taki wielki, masowy, bez klimatu ale tani jak barszcz i ma świetną lokalizację.” 

Ale z drugiej strony:

„Tripadvisor – piekne zdjecia pogryzien pluskiew!” – więc weźcie ze sobą własne prześcieradło (przyp. red.)

Oprócz dormitorium dostępne są też pokoje 1-2 osobowe.

2. Longhouse, tuz przy Pasar Seni.

„Dorm z klima 20myr, pokoj z wiatrakiem (twin fan) 45myr (do negocjacji czysto, schludnie, mila obsluga i dobra lokalizacja.”

3. Citrus przy bazarze.

„Lokalizacja super. Śniadania nawet nawet ale bez rewelacji czyli jak w cenie to ok a jak za dopłatą to nie polecam. Pokój tylko z oknem, bo te bez okna strasznie zatęchłe. A… i rezerwacja KONIECZNIE on-line bo na miejscu strasznie drogo i płatność z góry. Dla rodzin ważne, że dokładają materac do pokoju i da się z nim żyć tylko nie za długo. WiFi w całym hotelu free i jak na Malezję całkiem szybkie a na recepcji bardzo szybkie. Obsługa powolna ale miła i pomocna.

4. Hotel Backpackers travellers inn na Jalan Sultan, w Chinatown

„Dormitorium 12RM, lokalizacja super, najtanszy jaki jest, warunki do spania, klima od 21 do 9. Brak okien i generalnie warunki „hinduskie”, na plus miła obsługa na porannej zmianie.”

5. Oasis Guesthouse, Jalan Petaling, w Chinatown

„Idealne miejsce wypadowe.”

6. The Explorers Guesthouse Kuala Lumpur 

„Polecam! Przemili ludzie, nie było problemu z podróżującymi dziećmi (my byliśmy z 2 latkiem), czyściutko, okolica też fajna i blisko do LRT!”

7. Reggae Mansion

„Niedrogi, w fajnej lokalizacji, ze świetnym wystrojem i genialnym barem na dachu (co wieczór fajne imprezy, na których można poznać backpackersów) – recommended!”

8. Grid 9

„Pokój i łazienka raczej małe, ale dobra cena i wszystkie wygody typu air con, tv, darmowe wifi były. Bardzo fajna lokalizacja w okolicy China Town i Petaling Street. Zaraz przy wyjściu z hotelu wchodziło się schodami do góry na stację metra (przystanek Maharajalela).”

 

Hotele

Mandarin Oriental, KL
Mandarin Oriental, KL

1. Pacific Regency

„Samo centrum, super warunki,wypasione śniadanka no i jak się ładnie uśmiechniemy to pokój dostaniemy o niebo lepszy niż ten za który zapłaciliśmy. Do tego Luna Bar na dachu (z basenem i widokiem na miasto).”

 2. Ancasa Hotel and Spa, Kuala Lumpur

„Czysto, tanio, blisko na lotnisko – ideał”

3. Crossroads hotel

„Polecam! Jest trochę na uboczu ale jak na wszystkie miejsca w Malezji ten był zdecydowanie najlepszy. Czysto i śniadanie serwowane na dachu. Ceny ok.”

4. TTDI Homestay

„Całkiem niedawno odwiedziła mnie rodzina z przyjaciółmi (8 osób ekipa) i w takim przypadku cenowo zupełnie bezkonkurencyjnie wyszlo nam to: domek klasa, internet, tv, nawet pianino jest. Właściciele fajni, wieczorkiem w ogródku mozna posiedzieć przy jakimś piwku, no i 5 minut na piechotę od centrum handlowego 1Utama.”

5. Fraser Place

„Na booking.com w promocji. Super warunki, pyszne śniadania, blisko do KL Twins, niedaleko do stacji Monorail, fajny basen i siłownia, a na wyższych piętrach fajny widok na KL.”

6. Hotel Maya

„Z widokiem na wieże Petronas, dla nas 2+2 był idealny”

7. Pullman Putrajaya Lake Side

„Daleko od miasta ale super 5* za śmieszne pieniądze. Mnie się odobało bardzo!”

8. Bintang Warisan Hotel

„Centrum, ceny umiarkowane ze śniadaniem, w zasadzie wszędzie blisko, dzielnica „rozrywkowa”.”

Za pomoc w realizacji artykułu serdecznie dziękuję wam wszystkim! Dzięki że jesteście, komentujecie, dzielicie się wiedzą!

 

Agnieszka Ogrzewalska (wielkie dzięki za nieustające wsparcie!)

Agata Wiesn

Monika Tyburczy (dzięki za wszystko!!!)

Mirek Mazur

Piotrek Małek

Markek Pa

Hubert Pleskot

Agnieszka Kucharska

Ania Gawrońska

Filip Szcześniak

Jan Busko

Konrad Telakowiec

Piotr Piluchowski

Paulina Fernówka

Agnieszka Mencel

Grzegorz Zieliński

Marta Czyż

 

 

26 myśli w temacie “Hotele i Hostele w Kuala Lumpur – rekomendacje od polskich podróżników”

  1. Ja ze swojej strony dorzuciłbym jeszcze Geo Hotel przy No 7 Jalan Hang Kasturi. Położony jest ok 200 metrów od ulicy Petaling oraz targu Central. Do placu Merdeka jest jakieś 600. Nasz pokój był czysty, schludny, wifi działało bez problemu. Wszędzie było blisko, na tyłach hotelu stacja kolejki.

    1. Ja muszę ODRADZIĆ i kategorycznie nie polecam HOTEL Q przy „51, Jalan Tiong Nam, Off Jalan Raja Laut, Chow Kit, 50350 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malezja”. Hotel rzekomo 4 gwiazdkowy, a faktycznie pokoje małe, brudno, brak możliwości zamówienia czegokolwiek w hotelu, nie ma śniadań (!), basen często okupowany przez pracowników hotelu, udających, że „czyszczą basen”….

  2. Pani Zuziu, ja znam trzy hotele w KL: Maya Hotel, Le Meridien i Aloft. W Maya Hotel pokój był większy niż moje mieszkanie w Krakowie: miał 65 m2. W Le Meridien są wspaniale śniadania: pierwszy dzień miałam japoński, drugi chiński, trzeci indyjski, czwarty malajski itd. W hotelu Aloft jest fajny basen podobny do basenu w Marina Sand Bay w Singapurze tylko dużo mniejszy. Hotele te maja wspaniale lokalizacje. Pozdrawiam serdecznie Maria z Krakowa.

    1. Dziękuję za sugestie! Faktycznie, lokalizacja tych hoteli jest naprawdę świetna, idealna na kilkudniowy wypad do KL 🙂 Pozdrawiam serdecznie!

  3. Ależ piękne miejsca, zdjęcia zapierają dech w piersiach, ile ja bym dał żeby chociaż raz w życiu móc odwiedzić takie zakątki, swoją drogą ciekaw jestem czy można byłoby coś załatwić po jakiejś okazyjnej cenie, widziałem kiedyś jakiś program w telewizji gdzie gość dosłownie za grosze zwiedzał piękne miejsca, to jakiś polski kanał był.

  4. Jeszcze nigdy nie udało mi się wyruszyć w podróż do Malezji, ale nie ukrywam, że jest to jedno z moich malutkich marzeń. Oglądałem wiele fotorelacji i jestem po prostu zachwycony! Twój blog dodał mi tylko ochoty na spełnianie marzeń, dziękuję!

  5. Na przełomie lutego / marce będę wraz z rodziną w Malezji. Czy trzeba bookować wcześniej noclegi czy spokojnie można znaleźć coś na miejscu? Dodam, że w Wietnamie, Kambodży i Tajlandii zawsze szukaliśmy po dojechani na miejsce noclegu. Nie było z tym żadnego problemu. Najpierw pytanie o cenę, obejrzenie pokoju i decyzja. Tak to było. A jak jest w Malezji?

    1. Generalnie nie ma problemu, ale na wszelki wypadek zawsze radzę zarezerwować wcześniej – można też dzięki temu zaoszczędzić trochę, bo często są zniżki za wczesne bookowanie.

  6. Wielkie dzięki! Czyli nawet jest taniej online niż wejście bezpośrednio z ulicy. W każdym razie 2 opcje są możliwe. W Malezji będziemy w weekend zaraz po Chinese New Year.

  7. Jestesmy juz 3 raz w Kuala Lumpur i za kazdym razem zatrzymujemy sie w tym samym hotelu D’Oriental Inn w samym srodku Chinatown cena za noc 90 Myr, pokoje czyste, klima i szybki internet free i najwazniejsze pozycja blisko wszedzie

  8. Kilka lat temu poleciałem do KL (luty 2012) ale wszystko miałem dopracowane do perfekcji tzn. tak mi się tylko zdawało, opracowaną drogę z lotniska do hotelu (gdzie wsiąść w jakim kierunku i gdzie wysiąść) bo uparłem się, że z lotniska dojadę do hotelu w KL publicznymi środkami lokomocji. Na głównym dworcu kolei miejskiej zwątpiłem i wynająłem taxi w kasie. Jak dobrze, że w ostatniej chwili poszedłem po rozum do głowy bo jak dojeżdżałem do hotelu zorientowałem się w jakiej okolicy wynająłem pokój hotelowy. Mnóstwo prostytutek i zakazanych mord. Byłem dosłownie jedynym białym człowiekiem w tej okolicy ale pokój miałem z widokiem na Petronas Tower :). Wieczorem oczywiście nie wychodziłem z pokoju i hotelu dalej niż na 50 m. Na miejscu dowiedziałem się, że mnóstwo emerytów z UK, Francji i Niemiec mieszka w Malezji cały rok, wynajmują swoje mieszkania i domy w swoich krajach a Malezji kupują lub wynajmują domy przy czym koszt wynajmu oscyluje w granicach 500-1000 USD/m-c w zależności od miejscowości i standardu danej nieruchomości. Gotowanie w domu oczywiście się nie opłaca bo sieci tanich i smacznych jadłodajni oferują (jak tu właścicielka bloga przekazała choć cząstkową informację) kuchnię hinduską, chińską i malezyjską. Najbardziej odpowiadała mi oczywiście chińska i hinduska kuchnia a malezyjska jakoś mi nie podeszła. To był dość krótki wyjazd i to jeszcze samotny więc nie udało mi się ustalić np. mobilny internet (abonament lub karta). Jeśli ktoś z was tam będzie chciał szybko przemieszczać się taxi i to do tego tanio łapcie tylko i wyłącznie czerwone taksówki za dojazd z hotelu na lotnisko KLA, które jest oddalone od centrum ponad 40 km zapłaciłem tylko 45 RM około 45 PLN. Czerwone taxi to stare gruchoty bez klimy ale koszt nieporównywalny.

    1. Mieszkałeś w KL z widokiem na centrum i nie było tam białasów? Niemożliwe 🙂 Jest sporo obcokrajowców w całym mieście, może się nie rozglądałeś… Chociaż kto wie, pamiętasz nazwę dzielnicy czy coś? Co do emerytów – to prawda, rząd Malezji uruchomił program MM2H skierowany do emerytów z krajów zachodnich, sporo tu jest staruszków którzy za emeryturkę w dolarach żyją tu jak królowie. Mobilny internet jest dostępny bez problemu i bardzo szybko. A czerwone taxi to w 80% nowe Protony, reszta to starsze modele. W KL obowiązkowa jest klima w każdej taxi, może akurat trafiłeś na takiego z zepsutą. Pozdro!

  9. A ja polecam wynajmowanie apartamentu przez AirBnb. My wynajelismy apartament w Regalia, z basen na 37 pietrze z widokiem na wieze Petronas za niecale 300 zl/dobe (na 6 osob!) 🙂

      1. Baseny są zawsze darmowe dla gości. Szczegóły typu godziny otwarcia są na stronach hoteli.

  10. My spaliśmy w Travel Hub – może nie było najtaniej, ale to jeden z najfajniejszych hosteli, w jakich kiedykolwiek gościliśmy. Klimat, wnętrza świetne, więc polecamy :))

  11. my polecamy Aloft. to chyba jeden z najlepszych hoteli,w jakich do tej pory zdarzyło nam się być. genialny basen, świetna obsługa, pokój na 17 piętrze z pięknym widokiem na miasto i lokalizacja przy samym Sentralu – po prostu same plusy!!!

  12. Dorzuciłbym do tej listy Hotel Summer View – szczególnie dla tych, którzy potrzebują dobrego skomunikowania z lotniskiem. Cena przyzwoita, śniadanie w cenie. Odległość do KL Central około 3 minuty piechotą (a więc komunikacja autobusowa i kolejowa z lotniskiem, dojście do metra oraz autobusy miejskie; 10 minut spacerem do starego pałacu sułtana; 10 minut pieszo do Little India (szczególnie ważne wieczorem na kolację); prosty dojazd na centralny dworzec autobusowy; dojazd do Petronas Towers zajmuje mniej niż pół godziny… Polecam

Dodaj komentarz